• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlingslån igen, låg uc-betyg 658000 kr i skulder

Legenden

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 April 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
77
Poäng
207
Uppriktigt besviken för din skull, vet precis hur det känns när man byggt upp förväntningarna. Blir lite orolig för egen del också inför mitt kommande försök. Kanske det har med corona att göra? Om jag vore du skulle jag ringa upp Advisa och prata med en handläggare. Förklara förutsättningarna och fråga om de vet vad som gått på tok.

Ja verkligen. Men antar att de tycker jag har för mycket skulder mot min inkomst, se vad jag svarade i förra inlägget hur mina förutsättningar såg ut.

men men, en ff försvinner igen i juli.
Får vell se om man kan pussla ihop nått tills dess och söka igen om jag ordnat bättre förutsättningar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johansson86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
7 Januari 2020
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
66
Poäng
207
fan inte kul :/ detta gör mig riktigt orolig när jag ska söka på onsdag
 
T

Tröttwr

Gäst
Poäng: 0
Ja jag sökte 250.000 på 15 år, samla allt.
2,7 i betyg
Totalt beviljat lån och krediter 708.000kr
Utnyttjat 658.000kr
Antal krediter 8

det är var som stod på min uc när jag sökte, så kan ju vara att de tycker de är för högt/många mot min inkomst på 255.

Din årsinkomst är ju rätt dålig och du är väldigt överbelånad, tycker inte det är så konstigt alls.
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
363
Poäng
477
Ja verkligen. Men antar att de tycker jag har för mycket skulder mot min inkomst, se vad jag svarade i förra inlägget hur mina förutsättningar såg ut.

men men, en ff försvinner igen i juli.
Får vell se om man kan pussla ihop nått tills dess och söka igen om jag ordnat bättre förutsättningar.

Du har tre gånger din årslön i skulder. Jag tror tyvärr att ditt betyg inte spelar någon roll. Kalkylen går helt enkelt inte ihop.

Hur gammal är du? Jobbar du heltid? Har du testat att söka något extrajobb?
 

Legenden

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 April 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
77
Poäng
207
Okej hörni, idag kom alla kopior på uc’na hem.

Förstår mig inte riktig på dom, när jag sökte var mitt betyg 2,7%

På kopiorna står det olika, på en står det t ex 6,98% i betyg Och på den ucn står även ”nyckeltal” med samt CSN lån med - som jag aldrig sett förut.

På en annan kopia står det 3,79% i betyg och de har också beställt med nyckeltal och CSN .

Varför är det helt olika betyg? Och inget av de stämde med när jag kollade på minuc.se och Kreddy?

Nu när jag kollar mitt betyg har jag 3,7% men det är ju efter ja gjort ansökan och dragit på mig en till ff
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
363
Poäng
477
Jag har varit med om samma sak. Har dock aldrig sett en förfrågan där mitt studielån tagits med.

Anledningen till att betyget/riskprognosen skiljer sig mellan de olika förfrågningarna måste bero på att varje enskild bank/kreditgivare har sina egna parametrar de viktar uppgifter mot. Jag kan inte se någon annan förklaring. Det innebär att man får se sitt betyg på UC som ungefärligt. Tyvärr.
 

An-on-eli

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
10 Maj 2020
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Ni som lånar stora summor pengar, har ni koll på inflation/deflation osv?
Misstänker att pga vi har deflation så är bankerna enormt rädda för att låna ut.
Jag tror helt enkelt det är så att bankerna avvaktar tills vidare, då de vet att det är deflation..

 
Senast ändrad:

Legenden

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 April 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
77
Poäng
207
Jag har varit med om samma sak. Har dock aldrig sett en förfrågan där mitt studielån tagits med.

Anledningen till att betyget/riskprognosen skiljer sig mellan de olika förfrågningarna måste bero på att varje enskild bank/kreditgivare har sina egna parametrar de viktar uppgifter mot. Jag kan inte se någon annan förklaring. Det innebär att man får se sitt betyg på UC som ungefärligt. Tyvärr.

Ja det måste vell vara så! Nej jag har heller aldrig sett CSN lån med, kanske är något nytt?!
 

Legenden

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 April 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
77
Poäng
207
SKA TESTA IGEN I JULI!

Eftersom jag inte fick nått lån när jag sökte för någon vecka sen, har jag bestämt mig att försöka ”fixa till” ucn till slutet på nästa månad och testa igen.
Om jag inte får något då heller, kommer jag vänta i 1 år, betala av massor och försöka igen då med förhoppningsvis mycket bättre förutsättningar.

SÅ såhär kommer det se ut nästa månad:
Istället för 658.000kr i skuld kommer det stå 608.000kr (då jag avslutat betalkoll och de ska tydligen försvinna från ucn då?)
Såhär kommer det se ut:
- Just nu 3,8% i betyg (kommer ju ändras pga ev mindre skulder samt att 1 ff försvinner, så då finns 2 ff kvar som är tagna i månad maj och juni 2020)
- 4 blancolån
- 2 krediter varav en är nollställd 0/20.000kr och sen har jag en som är använd 23.000/25.000

(Samt att CSN tydligen syns nu? På 58.000kr, EJ inräknat i ”mina skulder”)

Har inom dagarna också stängt av en kredit på 25.000kr som tidigare också syndes.

Så jag har ju trixat lite, det ända jag mer kan göra är ev nolla de sista kreditkortet genom att ta ett snabblån som inte syns på ucn för att ha 2 nollställda krediter och total skuld på 586.000kr då istället.
Vad tycker ni?

Då tror jag att de finns en chans till samlingslån på 290,000kr
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
940
Mottagna reaktioner
511
Poäng
577
Jag tror på din nya taktik. Det är ungefär så jag har jobbaat på slutet. Stängde ner Betalkoll så den krediten inte syns, betalat ner kreditkort osv. I mitt fall lånade jag pengar från mitt konto i Klarna (genom att belåna gamla köp jag gjort) och betalde ner det synliga kreditkorter med pengarna. Enkel och smidig omallokering av pengarna.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp